30% מההכנסות יתרמו למתמודדי נפש

איך להתחיל לאכול בריא?

לאכול בריא? מאיפה מתחילים?? כל אדם שואל את עצמו את השאלה הזו במהלך חייו ובצדק. תזונה היא סך המזונות והמשקאות שאדם מכניס ברגע נתון. המזון הוא הדלק שלנו, וללמוד מהו המזון שנכון לנו לאכול, יכול להיות דבר משנה חיים עבור רוב האנשים.

אבל מה זה בריא? מה זה לאכול בריא? בגלל שבני אדם שונים אחד מן השני המושג הזה משתנה מאדם האדם, מבחינה גנטית. יותר מזה, גם אנשים מאותו מין ובגילאים דומים, שמבנה הגוף, האישיות, העיסוק והמצב הבריאותי שלהם שונים זה מזה, ראוי שיאכלו שונה זה מזה ובאופן שמתאים להם אישית.

אני  סובלת ממיגרנות ומרגישות ללקטוז במשך שנים.

במיגרנות ממליצים להפחית בשתיית באלכוהול בכלל, לצמצם אכילת גבינה צהובה או גבינות שמנות, להפחת בשוקולד, קפאין ולהקפיד על שתיית מים.

רק בשנים האחרונות התחלתי לחקור את נושא התזונה. במשך הרבה שנים לא הקפדתי על התזונה שלי

גם הייתי אוכלת או שותה דברי חלב ולא מבינה למה אני מתפתלת מכאבי בטן אחרי שתייה או אכילה של מוצרי חלב.

בשנים האחרונות התוודעתי לנושא התזונה הבריאה וחשיבותה.

תזונה בריאה ומאוזנת עזרה לי להפחית את התקפי המיגרנה לצד הטיפול התרופתי וחשיבה חיובית.

כל מזון אשר מזיק לי ונכנס לגוף, הוא למעשה מהווה טריגר עבור המוח להתריע שמשהו לא טוב.

אז מה נשתנה בשנים האחרונות?

מרגע שנוצרה בי המודעות שאני והרצון לאזן את התזונה שלי, התחלתי לחפש מזון ומשקאות שיכולים לסייע לי לבריאות וחשוב לי גם ליהנות מהטעם.

אבא שלי ממליץ להרבות בשומנים טובים כמו חמאה וחלבונים והפחתה בפחמימות. את צריכת הפחמימות, יש להתאים בהתאם למאמץ הפיזי.

למשל, מי שעובד עבודה משרדית, עליו להפחית בפחמימות.

פחמימות בכמות מתאימה חיוניות לגוף – למשל כדורי דם אדומות זקוקות לכך.

מה קורה בגוף עם פחמימות שלא התעכלו? הן תוססות ועלולות להיווצר בעיות.

על מנת להתגונן, הגוף מייצר חומר שנקרא ביוטארט (Butyrate).

ביוטארט עוזר למעי לחצוץ ממזיקים ונותן לו אנרגיה לסלק אותו החוצה מהגוף.

אבל האדם לא מייצר ביוטארט. על ייצור הביוטראט אחראים החיידקים הטובים בגוף.

איך ניתן לתמוך בחיידקים טובים? ע"י אכילת ירקות ומניעה עד כמה שאפשר מאנטיביוטיקה.

למרבה המזל יש עוד דרך לקבל ביוטארט וזה מחמאה מפרות, שניזונות מדשא ירוק. לחמאה כזו יש  גם ויטמינם כמו A שעוזר להתמודד עם כל מיני נגיפים וK2 שמפזר את הסידן לעצמות ולשיניים.     

 יש כמה כללים שנכונים לכל האנשים:

    • הימנעו כמה שניתן מצריכה של מזון מעובד ומתועש, נסו לדמיין כמה תהליכים עבר המזון הזה עד שהגיע לצלחת שלכם, ושאפו לצמצם את הצריכה שלו למינימום.
    • גם סוכר ומלח הם אויבים לא קטנים והיום מאוד קל להשיג אותם. הם מתחבאים בכל מיני מזונות שלא חשבנו עליהם.
    • חלב וקפאין הם מהחומרים הכי נצרכים ע"י בני אדם. זה מופיע במזונות ובמשקאות.
  • שתיית מיץ לימון – הטעם שלו אולי חמוץ, אבל בכל מה שקשור ביכולות בריאותיות ומרפאות הוא הכי מתוק שאפשר – הלימון מלא בנוגדי חמצון וויטמינים כמו ויטמין C המסייע בניקיון הכבד. רוצים לנקות את הגוף? לעשות לו ספונג'ה מבפנים? בכל בוקר לפני שאתם מתחילים את היום פשוט קחו חצי לימון וסחטו לתוך כוס מים חמים ושתו את זה על קיבה ריקה. מי הלימון דומים לחומצה שבמיצי העיכול שלנו, ולמרות הטעם החמוץ הם דווקא מפחיתים את רמת החומציות בגוף, מסייעים להילחם בתופעות של הצטברות חומצת שתן בפרקים ובכליות, גם במצבים של דלקת פרקים ואבנים בכליות. אני מקפידה לשתות מיץ לימון עם מים כל יום! זה בריא, טעים וכיפי לשתייה!! או לשימוש בסלט.
  • ג'ינג'ר – שורש הג'ינג'ר יכול לחולל נפלאות בכל הנוגע לבריאות שלנו, הוא מועיל נגד בחילה והקאות והוא אנטי דלקתי. בנוסף, הג'ינג'ר ממריץ את מערכת החיסון, עוזר לגוף להתנקות בעזרת הזיעה שהוא מפריש, עוזר לטיפול בהתקררות ושפעת, ואפילו מועיל למי שסובל מתופעות של כבד שומני. אני מקפידה על שתיית תה עם ג'ינג'ר ולימון משום שזה מאוד בריא.
  • ג'ינג'ר, לימון, קינמון ודבש – מדובר על תרכובת שעושה נפלאות לגרון כואב, עושה חם ונעים ביום חורפי ובאופן כללי טובה מאוד למערכת העיכול. הג'ינג'ר (זנגוויל) והקינמון מצטיינים בהזרמת דם לידיים, לרגליים ולפנים (קצוות הגוף), הם ממריצים ומחממים. הלימון מכיל חומצה שמסייעת לגוף בדלקות שתן ופרקים. הדבש בשילוב עם קינמון מייצר "תרופת על" לגוף ועוזר בשורה ארוכה של מצבים: מחלות לב, דלקות וזיהומים, כולסטרול גבוה, התקררות או צינון, כאבי שיניים ואפילו ריח רע מהפה.
  •  בננה – פצצת אנרגיה צהובה זוכרים? למה פצצה – כי לבננה מספר רב של תועלות. היא יכולה להוביל לשיפור במצב הרוח בזכות חלבון שנקרא טריפטופן שהופך בגוף לסרוטונין, היא עשירה בברזל ולכן מונעת אנמיה, עשירה באשלגן ולכן טובה ללחץ הדם ובשיפור תפקודי המוח, מסייעת בפעולה תקינה של המעיים ועוד. נוסף על כך, נשים בוודאי ישמחו לשמוע שבננה יכולה לסייע במיתון התופעות של התסמונת הקדם-וסתית (PMS).
  • חמאה – יש יתרונות בריאותיים רבים והשומנים שהיא מכילה הם מועילים וחיוניים לגוף. למאכל הנפלא הזה יש השפעות מדהימות על הבריאות ואם תכניסו אותו לתפריט שלכם במתינות, תוכלו לקצור את כל היתרונות שיש לו בנוסף לטעמו המיוחד.

ספרו לי איך אתם התחלתם לאכול בריא? והאם גם לכם יש את התחושה שאתם אדם יותר בריאותי?

ביבליוגרפיה:

בריא
לאכול בריא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

לעוד מידע או ליצירת קשר

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך